Gokartverseny – F1 Startkart

MGSZ-ASZ F1 START KART 2015. évi szabályzata

MGSZ-ASZ       Magyar Gokart Szövetség – Amatőr Szakág

              BUDAPEST GOKARTBAJNOKSÁG

                            F1 START KART

                       2015. év szabályzata

 

  2005. januárjában útnak indítottunk egy gokart bajnokságot mely az évek alatt többször átalakult és 2015 től tovább bővült, egy kifejezetten kezdőknek szóló verseny sorozattal.

 

Célunk hogy biztosítsunk egy olyan versenysorozatot, melyben a gokartozni szeretők, kezdők és haladók, kulturáltan és sportszerűen össze tudják mérni tudásukat, könnyed, kikapcsolódásnak mondható körülmények között.

 A versenyekre a bajnokság biztosítja a teljes felszerelést.

– Egységesen felszerelt és egyforma műszaki állapotú gokartokat.

 – Számítógépes időmérő rendszert.

 – Zászlókat

 – Szükség esetén bukósisakot.

 GOKARTOK

10db, egységes Sodi RX7-es 270 ccm-es  Honda motorral.

A Sodi kartok kényelmes és könnyű vezethetőséget nyújtanak.

A jelenlegi géppark mind az állítható pedálokkal és ülésekkel kicsiknek és nagyoknak is lehetőséget nyújt az optimális beállításokra.

IDŐMÉRŐ RENDSZER

 Saját számítógépes időmérő rendszer amihez tartozik egy a pálya mellett elhelyezett nagyméretű kijelző mely mind a versenyzőknek  mind a nézőknek biztosít folyamatos és azonnali információt az aktuális köridőkről.

VERSENYEINK

 Ebben az évben 7 futamból álló versenysorozat, hazai verseny, és bérgokart pályákon.

 Versenyeink időpontjait és helyszíneit a versenynaptárunkban tesszük közzé

 RÉSZVÉTELI FELTÉTELEK

 A bajnokság futamain bárki részt vehet, aki ismeri és betartja a szabályokat,(lásd lentebb „VERSENY SZABÁLYOK”) és biztonságosan el tudja vezetni a gokartot.

A versenyeinken mindenki a saját felelősségére vesz részt.

 – Nevezés

 Nevezni a futamokra előre kell a bajnokság honlapján, ingyenes regisztráció majd bejelentkezés után, a „Nevezek a következő futamra” címszó alatt. Amennyiben online ezt nem tudod megoldani, nevezésedet elfogadjuk email-ben, vagy a helyszínen reggel 8:30-ig.

 Már meglévő nevezést a bajnokság honlapján a nevezés címszó alatt (törlés), vagy email-ben a futamot megelőző nap 16:00 óráig lehet visszamondani. 

– Nevezési díj befizetése

A nevezési díj 10 000- Ft.

 A nevezési díjat a verseny napján, a verseny helyszínén, a meghirdetett időmérő edzés előtt (9:15) lehet befizetni.

 A nevezési díj a tartalmaz 3 x 8 perc időmérő edzést és egy 15 perces versenyt.

 Amennyiben a versenyző nem jelenik meg a futamon, a nevezési díj nem jár vissza és nem vihető át a következő futamra.

KATEGÓRIÁK

Két fő kategóriában lehet versenyezni.

Start Kart Easy és Start Kart Formula.

Start Kart Easy:

                     Ebbe a kategóriába a kezdő illetve még tanulni vágyó gokartosokat várjuk. A csoportba más verseny sorozatban induló, haladó versenyzőket nem fogadunk, kivétel a más verseny sorozatokban induló hobbi vagy kezdő versenyzők.

Start Kart Formula:

                       Ide várjuk az elvetemült, már eredmény koncentrikus versenyzőket, de újoncok nevezését is elfogadjuk a saját felelősségükre. 🙂

Rajt sorrend: Háromszor nyolc perc időmérő edzésen van lehetőség kvalifikációra mindkét kategóriában, versenyzők ezt három különböző géppel teljesítik és az eredményeket átlagoljuk. Ez alapján áll fel a rajt sorrend. Mindkét kategóriában nyolc fős mezőny indul egyszerre, az időmérő alapján.

Start Kart Easy:

1-8 Ultimate

9-16 Expert

17-24 Inter

25-32 Rookie

33-40 Noob

Start Kart Formula:

1-8 Ultimate

9-16 Expert

17-24 Inter

25-32 Rookie

33-40 Noob

A sorozatban nincs pont gyűjtés, év végén a helyezések alapján történik a díjátadó.Mivel minden futamon változhat, hogy ki melyik csoportba kerül, az eredmények az adott főcsoportba kerülnek.A futamok végén megrendezésre kerül egy abszolút futam, ezen a csoportok dobogósai közül a futamon teljesített legjobb köridő alapján az első nyolc állhat rajthoz. Erre nem kell és nem lehet nevezni és nincs nevezési díja.

A VERSENYEK LEBONYOLÍTÁSI RENDJE

 Versenyeink a versenynaptárban meghirdetett napokon reggel 8 órától kezdődnek.

8-tól 9-ig nyílt óra. Ezen néhány kör erejéig bárki részt vehet, legyen az versenyző, kísérő, barát, szurkoló, érdeklődő.A részvétel ingyenes és érkezési sorrendben vehető igénybe.

9-10 korlátozott számban szabad edzésre lehet jelentkezni 2000 Ft./ edzés áron. A szabadedzésekre érkezés sorrendjében lehet jelentkezni.

10 órától időmérő edzések, nevezők függvényében 13-14 óráig.

13-14 órától futamok, 16-17 óráig

Rajt

A versenyeken a Forma1-hez hasonló lámpás álló rajtot és rajtrácsot használunk.

Verseny félbeszakítása vagy új rajt esetén, az addig megtett körök beleszámítanak a versenytávba.

 

Ha különleges esemény miatt kell előbb megállítani a versenyt és a versenytávnak legalább 60 %- át már megtették, akkor az elért pozíciót végeredménynek kell tekinteni. Tehát az utolsó még teljesített kör befutási sorrendje tekintendő végeredménynek.

 

Ha még nem tették meg a minimális 60%-nak megfelelő számú kört, akkor új rajtot kell elrendelni, az utoljára megtett egész kör befutási sorrendjével, megegyező rajtráccsal. Az új rajtból az esetleges balesetben sérült pilóta vagy meghibásodott gép kimarad és a döntő végére sorolandó. Több kimaradt versenyző esetén, köztük a sorrendet az utolsó megtett egész kör eredménye határozza meg.

VERSENY SZABÁLYOK

Zászlójelzések:

Kockás zászló – verseny vége, lassítás után levezető kör.

Sárga zászló – baleset vagy más veszély a pályán, előzni tilos.

Kék zászló betartva – gyorsabb versenyző közeledik.

Kék zászló lengetve – lekörözés, gyorsabb versenyzőt vagy versenyzőket el kell engedni.

 Piros zászló – verseny leállítása, lassú fékezéssel, kézfeltartással megállás a rajtrácson.

 Zöld zászló – a sárga zászló feloldása, előzni utána újra lehet.

 Fekete-fehér zászló (átlósan elválasztva) utolsó figyelmeztetés.

 Fekete zászló és rajtszám  a versenyből kizárás.

 Sárga zászló hatálya alatt előzni tilos!  Lekörözés is tilos! Az álló, balesetes gépet, gépeket ki lehet kerülni.

Versenyzői magatartás:

Mindenhol tilos a szándékos lökés!!

 Ha bármilyen lassításra okot adó esemény történt a pályán és lassítani szükséges, azt mindig kézfeltartással kell jelezni.

Ez vonatkozik a bokszkiállásra is.

 Baleset, műszaki hiba vagy bármilyen esetben verseny közben a pályán, a gokartból kiszállni csak versenybíró vagy szervező felügyelete mellett lehet más esetben szigorúan TILOS!!!  Egyrészt a saját testi épséged megóvása, másrészt a további balesetek elkerülése végett. Amennyiben a versenyző futam közben kiszáll a gokartból pont elvonással, vagy akár több versenyből való kizárással is büntethető.

 Előzésnél, ha a hátulról érkező versenyző be tud helyezkedni fél gokart hosszal az előtte haladó mellé (a gokart orra egy vonalba kerül az elöl haladó ülésének első felével) az elől haladónak helyet kell biztosítania az előzéshez, azaz nem szoríthatja le az előző gokartot.Azok a versenyzők akik nem tartják be ezt a szabályt, versenyből kizárást von maga után !. Továbbá ha a hátulról érkező ütközés nélkül nem tudja befejezni az előzést akkor fékezéssel kell azt megelőznie. Semmilyen manőverrel nem kényszeríthetik egymást a pálya elhagyására vagy a védőfalba. Az a pilóta, aki ezt meg szegi és ezzel előnyhöz jut a versenyből kizárjuk.

A büntetések kiosztása az elkövetés időrendi sorrendjében történik, továbbá versenyből kizárással, illetve több futam eltiltással is büntethető, az eset súlyosságának függvényében.

 Tilos a pálya nyomvonalát szándékosan elhagyni. A pályaelhagyást az adott futamról kizárással büntetjük.

 Sárga zászló alatti tilos az előzés, a sárga zászló alatt előző versenyzőt a futam után a mezőny végére soroljuk.

Kék zászlónál lekörözés alatt a lekörözött versenyzőknek tilos egymás előzése, aki így kerül jobb pozícióba és  amennyiben nem adja vissza egy körön belül, utolsó helyre soroljuk.

 Az elől haladó féktávon történő lökése esetén, az ilyen módon elért helyezés eredménye nem szabályos, ezért a szabálytalankodó köteles a pozíciót visszaadni. Ha nem tudja, mert úgy lökte ki a másikat, hogy az nem tudta folytatni a versenyt, akkor a szabálytalan versenyzőt a verseny végén a kiforgatott illetve kilökött versenyző mögé soroljuk.

Tilos egyenesben jobbra-balra cikázva haladni, ilyen módon feltartani a gyorsabbat. A mezőny végére sorolással büntethető.

 Kizáró ok lehet a rendezvényen versenyzőhöz és szurkolóhoz nem illő viselkedési mód, egymás sértegetése, durva hangnem. A versenyzőhöz tartozó szurkolók megnyilvánulásaiért a versenyző vonható felelősségre. Az esemény súlyától függően a versenyző szankcionálható akár végleges kizárással is a rendezvényeinkről.

           Balogh Lajos          Szakág vezető               

A futamok során elszenvedett sérülésekért és anyagi károkért a szervezők nem vállalnak felelősséget!

Szabályzat

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.