Gokartverseny – F1 Startkart

Hírek

WARNING! GOKARTRACER ON BOARD!

2010-10-01 14:28:05
Sziasztok!

A "WARNING! GOKARTRACER ON BOARD!" feliratú matricák igénylési lehetõségét 2010. OKTÓBER 06-ÁN LEZÁROM! Akinek még szüksége van matricára az a fórumon, a megfelelõ témánál jelezze. A matricákat a 2010. október 30-ai futamon szállítom.

Üdv, AttilaTovább a cikkhez ...
 

BPG IX. forduló, Kiskunlacháza

2010-09-20 08:40:28
BPG IX. forduló, Kiskunlacháza

2010. szeptember 04-én lezajlott a BPG IX. fordulója a kiskunlacházi Speedway pályán, ahova a mezõny -a nyaralásokon "túlesve"- ismét jelentõs létszámmal érkezett. A kiskunlacházi pálya érdemeit, valamint azt, hogy a versenyzõk között milyen osztatlan szeretetnek örvend, már több beszámolóban taglaltuk, így most azt nem fényesítjük tovább. Elég legyen csak annyi, hogy most is elégedetten vonult el a BPG a nap végén.

Az idõjárás igazi nyárbúcsúztató volt, az eddig megszokott fülledt nyári futamok helyett most a hűvös idõjáráshoz kellett alkalmazkodni versenyzõknek. Az esõnek csak a lába lógott egész nap, de a földre -sokak várakozása ellenére- "nem tette le a lábát". Tekintettel arra, hogy idén még nem volt része a bajnokságnak esõs futamban, sokan reménykedtek most ebben. Egy nedves aszfaltú futam minden bizonnyal plusz izgalmakat hozott volna, illetve esélyt a hátrább induló, de megfontolt versenyzõk részére az elõrejutáshoz, de ez most sem teljesült. Azért a reményt még nem kell feladni, mert a BPG jelenlegi versenynaptára szerint erre még két lehetõség (két nyitott pálya) rendelkezésre áll.

Mivel Rátkai János kolléga megelõzve, már készített egy komplett (minden kategóriát magában foglaló) összeállítást, jelen beszámolóban -korábban már taglalt tematika szerint- csak egy kategóriát veszünk górcsõ alá.

Már megszokhattuk, hogy a Szervezõk idén minden futamra valami újdonsággal rukkolnak elõ és most sem volt ez másként. Mostani újdonság, hogy õk és Karl Gábor, aki a Gokartsuli működtetõje és vezetõje, kooperációjában új kategória, a Junior jött létre. Ez az együttműködés lehetõséget ad arra, hogy az iskolában nevelõdött (nevelés alatt álló) ifjú versenyzõk, valamint a BPG-ben induló ifjak rendezett körülmények között, egy versenyben gyarapítsák tapasztalataikat, illetve a már eddig elsajátított tudásukat összemérjék.
Érdemes megemlíteni, hogy Gábor nem az "utcáról jött be". Anno bábáskodott a BPG megszületésében (2005-ben) és a hõsidõkben aktív része is volt. Négyszeres amatõr bajnok, több, ahogy mondani szoktuk "régi bútordarab"-nak még volt szerencséje együtt versenyezi vele, illetve tanulni tõle.

A kategória 8 fõvel vágott neki az idõmérõnek és a versenynek, melybõl 7 versenyzõt a Gokartsuli nevezett, valamint a "BPG-s alapkészletbõl" Pólik Sándor (a mi Sanyikánk), aki az idõmérõn 38,066 mp-es idõvel meg is szerezte magának a pole-pozíciót.

Ne gondoljuk, hogy a Junior kategória egy gyerekek részére fenntartott örömautózás, egy minden tét vagy komoly versenytempót mellõzõ körözgetés, mert ezt már az idõmérõ eredményei is megcáfolták. A nyolc induló között nem volt 0,5 mp különbség, a 2. és 4. hely között századok döntöttek. Sõt, a második és harmadik rajthely sorsa ezredeken múlt.
A rajtpozíciókért folyó csatában második Virágh Péter (+0,057 mp-cel lemaradva), míg harmadik Bozó Katalin Krisztina (Péterhez viszonyítva +0,005 mp-cel lemaradva) lett.
Az idõmérõ eredményének további sorrendje: Nagy Levente (38,175 mp), Karsai Dominik (38,238 mp), Neudert Norbert (38,348 mp), Halász Péter (38,432 mp) és Keceli Tivadar (38,539 mp).

Tekintettel arra, hogy a "gokartsulis" versenyzõk zömében RIMO vázas (200 cm3-es) gépekkel tanulnak, illetve edzenek, többekben felmerült a kérdés, hogy miként alkalmazkodnak -a versenykörülményeken felül- a SODI vázas (270 cm3-es) gépekhez az ifjak. Azonban ez a kérdés nem volt kérdés már a szabadedzések után sem, az idõmérõt követõen -fentiekben taglalt eredményeket látva- pedig teljes bizonyossággal kijelenthetõ volt, hogy az átállás, illetve alkalmazkodás hiba nélkül történt.

Általánosan elmondható, hogy a fiatal versenyzõk futamai mindig nagy izgalmakat rejtenek, mindig nagy nézettségnek és népszerűségnek örvendenek. Ennek legfõbb oka, hogy az õ szótárukban az "F" betűnél még nem szerepel a "Félelem" szó, vagy legalábbis nagyon-nagyon kis betűvel van írva. Ettõl eltérõen viszont nagy és félkövér betűkkel, valamint aláhúzással szerepel a "K" betűnél a "Kitartás" és a "Gy" betűnél a "Gyõzni akarás". Ezen szavakkal lehetne ezt a futamot is jellemezni, ami nem azt jelenti, hogy a "T" betűnél nem ismernék az egymás iránti "Tisztelet" szót.
Az élrõl induló Sanyika hosszú körökön át csatában állt a mögötte a 2., 3. és 4. helyrõl induló versenyzõvel, viszont tempója folyamatosan lassult, ereje elhagyta, így az õt üldözõk sorban átvették az ép aktuális pozícióját, ezzel egészen a negyedik helyig visszacsúsztatva Sanyikát. Figyelembe véve Sanyika életkorárát és ebbõl adódó fizikai erejét, ezen eredmény is várakozáson felülinek tekinthetõ a részérõl. Péter (Virágh), Krisztina és Levente egész verseny alatt csatában állt, folyamatosan egymás pozíciójára törtek, de nem bírtak felül kerekedni egymáson, így Sanyika megelõzésén kívül a pozíciójuk nem változott.
Az 5. és 6. helyrõl induló Karsai Dominik és Neudert Norbert külön harcot vívott egész verseny alatt, nem túl nagy lemaradással az elsõ négyes mögött. Ezzel, a saját csatájukon felül, a verseny egész ideje alatt a levegõben lógott a lehetõség, hogy a legkisebb hiba esetén elõre lépjenek. Csatájuk végeredménye, a rajtsorrend megfordulását hozta, azaz Norbert ötödik helyen futott be Dominik elõtt, aki így egy helyet visszaesve hatodiknak ért célba.
Hetedik és nyolcadik helyen Halász Péter és Keceli Tivadar ért célba, akik mindketten megtartották rajtpozíciójukat, és kitartóan versenyeztek.

Tekintettel arra, hogy a kategóriának ez volt az elsõ futama, összetett pontállásról nem beszélhetünk, mindenki az elsõ pontjait szerezte. Örvendetes lenne, ha a kategória továbbra is életben maradna. Elõzetes nevezések alapján erre remény van. További együttműködés és nevezés estén a juniorok idén még tarthatnának egy "mini" (4 futamos) bajnokságot, melynek (negyedéves) végeredménye reálisabb képet mutatna az erõ- és tudásviszonyokról, mint egy futam végeredménye. Természetesen ez másodlagos cél. Az elsõdlegesek, hogy a juniorok tanuljanak, gyakoroljanak és minél több tapasztalatot szerezzenek.
Korábbi beszámolókban már kitértünk arra, hogy a gokartsport utánpótlása, ismertsége, elismertsége, stb. mélyponton van. Ebbõl kiindulva, illetve ezek javítására a Junior kategória elindítása és "életben tartása" élen járó példa és a legjobb kezdeményezés lenne.

És egy kis szolgálati közlemény! Korábbi beszámolókban szintén több esetben taglaltuk, hogy az "öreg bútordarabok"-nak fel kell kötni azt a bizonyost, mert jönnek az "ifjú titánok" (azaz -a teljesség igénye nélkül- Kaszás Máté, Szabó Áron, Szűcs Gergõ, Tóth Richárd, stb.). Ezt most is érvényben tartjuk, de ki kell jelenteni, hogy az "ifjú titánok" titulust kiharcolták maguknak a juniorok! Hiába srácok, lassan mindenki felett eljár az idõ, lassan a Ti t..ötökre is rálép valaki! :-)

Következõ verseny: 2010. október 02., Hangár u.-i pálya (óra járásával ellentétes irány). Idõjárás elõrejelzés szerint 8-18 ºC várható, záporok, 1-3 mm csapadék. Szóval esõs futamban reménykedõk és esõmenõk HAJRÁ! A Szervezõk sok szeretettel várnak mindenkit a pályára és a pálya szélére!Tovább a cikkhez ...
 

terep gokart

2010-09-20 06:34:39
Tisztelt versenyzõtársak!

Az új junior kategórián kívül néhány versenyzõtársunk úgy döntött,
hogy egy külön kategóriát szeretnének létrehozni
és ebbõl adtak nekünk egy kis ízelítõt.

Nem mindannyian indultak egy kategóriában de úgy érezték meg kell villantaniuk tehetségüket.
õk a befutási sorrendben, Chabada György, Biczók Attila, és Kovács György versenyzõtársunk.
Ahogy az üzenõfalon látható, már vannak akik a példa követésén gondolkodnak.
Nos, ez az új kategória a terepgokartozás lenne, de sajnos a mostani gépparkunk nem alkalmas erre és mi is inkább az aszfaltcsíkon versenyzés hívei vagyunk.
Sokat gondolkodtunk, hogy mi legyen a jutalma ennek a kezdeményezésnek és úgy döntöttünk, jelen esetben egy figyelmeztetés, mivel eddig még hasonló esetre nem volt példa és a verseny végére mindenki elfoglalta vagy be lett sorolva az eredeti helyére.
A továbbiakban viszont szeretnénk segíteni annak eldöntésében, hogy a pályán vagy pályán kívül versenyezzünk.
A szándékos vagy elõny szerzéssel járó pálya elhagyást -5 ponttal jutalmazzuk miután visszasoroltuk a kedves versenyzõt az eredeti helyére.
A többszöri pálya elhagyással a futamból való kizárást is meg lehet nyerni
(a szabályzat módosítása folyamatban, bár a lista még hosszú lehet).

További szép napot és jó versenyzést.

Tovább a cikkhez ...
 

Lacháza összefoglaló by Rátkai

2010-09-13 06:16:32
IX: Futam Összefoglaló
Kiskunlacháza


Lassan a véghajrához érkezik a Budapest Gokart Bajnokság. Hétvégén a 9. futamot a Kiskunlacházi EuroSpeedway pályán rendezték meg az órajárásával ellenkezõ irányban. A futamra 53 pilóta adta le a nevezést és egy új kategória adta meg a hétvége igazi ízét. A BPG Meteo szerint 70% volt annak az esélye, hogy az égiek megáldják a pilótákat pár csepp esõvel, de a pilótáknak sajnos várniuk kell még az esõs versenyre. Nem is ragoznám tovább, nézzük mi történt a hétvégén.

Kezdeném elsõként a legkisebbekkel, a junior kategóriával. Ebben a kategóriában Pólik Sanyikán és Karsai Dominikon kívül mindenki a Gokartsuli tagja, amit a többszörös amatõr gokartbajnok Karl Gábor vezet. Az idõmérõt Pólik Sanyika nyerte, mögüle Virágh Péter rajtolhatott, míg a harmadik helyet Bozó Kata szerezte meg. A rajtnál szépen eljöttek a fiúk és Kata. Viszont Sanyi vagy 1 körig tudta megtartani vezetõ pozícióját mivel Peti megelõzte õt a kör végére és ezt a helyet nem is adta ki a kezébõl. A 2.-3. és 4. helyért viszont hatalmas csaták folytak. A verseny feléhez érkezve Kata elõre jött egy pozíciót, ami most egy második helyet jelentett neki míg a harmadik hely csak a végén dõlt el. Levi pár körrel a vége elõtt megtudta elõzni Sanyit így õ tudott felállni a dobogó legalsó fokára. A kis Ferrari overálos fiúnak csak a 4. hely jutott. A további sorrend: Neudert Norbi r11; Karsai Dominik r11; Halász Peti és az utolsó 8. helyen Keceli Tivadar ért célba.

Az egyes kategóriával fojtatjuk beszámolónkat, aminek az idõmérõ edzését Kállai Tomi nyerte meg, míg rcsakr1; a második helyet Mészáros rIronManr1; Zoli szerezte meg. A harmadik helyrõl pedig Tóth Ricsi várhatta a zöld zászlót. A rajtnál mondhatni szépen eljöttek, hátrébb kisebb tülekedések voltak, de pozícióváltás nem. Tomi már a rajt után el tudott lépni Zolitól és ezt a pozíciót a leintésig nem is tudta tõle senki elvenni. Szintén ezt mondhatjuk Zolira is, neki most csak a 2. hely jutott. A harmadik helyért pedig rvéresr1; csata fojt. Alig telt el a futamból 5-6 kör miután Ricsi és Gyuri összeakadtak és ezt kihasználva Kaszás Máté szerezte meg a bronz kupát. A további sorrendet az eredmények menüben található meg.

Folytatjuk a kettes kategóriával ahol az idõmérõn a legjobb eredményt Koncz Dávid érte el, majd mögötte Kaszás Máté végzett. Míg a harmadik helyrõl Micheller Dávid várhatta a rajtot. Miután Roli meglengette a zöld zászlót mindenki próbált jó rajtot elkapnia, ezt a legjobban Rátkai Jani tette, aki az elsõ kanyarban elõrejött egy helyet. A végéig rengeteg helycsere történt Nagy Gábor, Koncz Dávid Rátkai és Micheller közt. A végeredményben a futamgyõzelem Kaszás Máté nevéhez fűzõdik, míg a második hely egy nagy hajrával a végére Rátkai János kezébe került. A harmadik helyen Koncz Dávid ért célba.

A kettes kategória után jöhet a hármas kategória ahol az OAGB-ben is szereplõ Csáki Zoli tisztelt meg jelenlétével és nem is szerepelt rosszul. Mészáros Zoli az elsõ, Csáki Zoli a második helyet szerezte meg az idõmérõedzésen. A harmadik helyrõl pedig Szűcs Gergõ várta a rajtot. A rajt mondhatni zökkenõ mentes volt, egyedül a mezõny végén volt egy kis pofozkodás Pólik Sanyi, Nagy Gábor és Koryczki Tomi közt. Az élbolyban csak pár kanyar erejéig volt pozíció váltás, de Csáki Zoli vissza engedte Mészáros Zolit mivel az elõzését szabálytalannak vélte, ez nagyon sportszerű viselkedésre vall. A végéig pedig nem is változott az állás, M.Zoli nyert Cs.Zoli elõtt. A bronz kupát ezúttal Szűcs Gergõ vihette haza.

A négyes kategóriával folytatjuk beszámolónkat, aminek az idõmérõ edzését Mészáros Zoli nyerte meg. A második helyre egy újonc pilóta kvalifikálta magát, õt Dergez Bertalannak hívják. Míg a harmadik helyrõl Radics Gábor várta a rajtot. A Mészáros Racing másik versenyzõje, Robi csak a negyedik helyrõl rajtolhatott. A rajtnál Zoli szépen elfordult, mögötte Bertalan, õt pedig Gábor követte. A verseny végéig õk hárman maradtak is ebben a pozícióban, Bertalan végig nyomás alatt tartotta Zolit, de megelõzni nem tudta. Ami ennél picivel érdekesebb az az ami Robival történt a futamon, illetve az utolsó hármassal, Biczók Attillával, Chabada Gyurival és Pólik Sanyival. Mentek az aszfalton, mentek a füvön és mindenhol ahol lehetett. Robi nem tudta megtartani a negyedik pozíciót mivel Szilágyi Béla 10 körrel a vége elõtt meg tudta elõzni így most csak az ötödik hely jutott neki.

Már csak egy kategóriánk maradt hátra, ez az ötös kategória ahol egy izgalmas futamnak lehettünk szem és fül tanujji. Ebben a kategóriában a sok jó pilóta közt indult még egy, õ nem más mint Karl Gábor aki büszkélkedhet pár bajnoki címmel így õ rá is odakellet figyelni. A rajtnál szépen eljöttek a fiúk, Roli, Adrián és Balázs voltak az elsõ hármas. A futam felétõl pedig már csak Adrián és Roli tudott együtt maradni. Hátul eléggé izgalmas csatákat láthattak a ki látogató nézõk és rTVr1; nézõk. A harmadik helyen volt némi változás, hiszen Balázs visszaesését Mészáros Zoli használta ki, illetve Schreiber Norbi, aki a negyedik helyen zárta a futamot. Roli újabb gyõzelmet ünnepelhetett és Adriának csak a második hellyel kellett megelégednie most.

Ez volt tehát a Kiskunlacházi összefoglaló kategóriákra bontva. A következõ futam majd Október 2.-án lesz a Budapesti hangár utcában. Mindenkinek jó felkészülést kívánok, Sziasztok!

Rátkai JánosTovább a cikkhez ...
 
 

Hírek

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.